על ממזרות וגירושין – סמינר משפטי לעורכי דין בירושלים

28/10/2013

אמש, 27/10/2013, ערך צוות מרכז צדק לנשים סמינר רביעי בסדרת הכשרות לעורכי דין בשיתוף עם לשכת עורכי הדין, מחוז ירושלים. מטרת סדרת ההכשרות היא לתת כלים משפטיים בתחומי ההתמחות של מרכז צדק לנשים, והדרכה לשימוש באסטרטגיות שפיתח המרכז של שימוש בתביעות נזיקין למניעת סרבנות גט. לצד כלים משפטיים, ההכשרות כוללות רקע משפטי והלכתי על הבעיה ועל השלכותיה. את ההכשרות מעבירה עו"ד סוזן ווייס, מנהלת מרכז צדק לנשים.

במסגרת פעילות מרכז צדק לנשים לפתרון בעיית העגונות, אנו פונות גם לטיפול בשורשי הבעיה, שאחד מהם הוא הממזרות. על פי ההלכה, ממזר הוא ילד שנולד לאשה נשואה מיחסים עם גבר שאינו בעלה. הממזרות עוברת בירושה: צאצא שנולד לאב ממזר או לאם ממזרת, נחשב אף הוא לממזר. הממזר (וצאצאיו) אינו רשאי לשאת יהודיה כשרה, והוא רשאי להינשא רק לממזרת או לגיורת. כיוון שבכל הנוגע לנישואים חלים במדינת ישראל דיני ההלכה, ממזר אינו רשאי להתחתן בישראל אלא עם ממזרת או גיורת. למימוש הגבלה זו מנהלת הרבנות הראשית רישום של ממזרים.

סוגיית הממזרות או חשד לממזרות מהווים לא פעם קלף מיקוח בתיקי גירושין.בעוד שהגבר יכול להמשיך בחייו, לחיות עם אישה אחרת ולהביא איתה ילדים לעולם (שלא יהיו ממזרים כל עוד האשה עמה הוא חי אינה נשואה לגבר אחר), האשה העגונה אינה יכולה להמשיך בחייה ולהקים משפחה חדשה מחשש לממזרות.

למידע על סמינרים נוספים ולהזמנת הרצאות בתחום, צרו עימנו קשר